Analyse van F1 uitlaatspruitstukken.

Intro van het onderstaande artikel.

Een tijd geleden hebben we het hoe, wat en waarom over 2014 F1 Turbo uitlaatspruitstukken geanalyseerd. Dit heeft tot een vergelijking van het uitlaatspruitstuk ontwerp geleid. Log-type versus equal length, om specifiek te zijn.

De gebruikte gereedschappen

Het was duidelijk dat we onze handen niet konden krijgen op de werkelijke items, maar we konden afmetingen op basis van foto’s en referentiemetingen aanpassen. Deze metingen lieten ons een benadering van de verschillende manifoldontwerpen opstellen in een 1D-simulatie (AVL Boost) -powertrain-basismodel, door Tom Kempynck (Cranfield University Alumnus)

Het project is door het tijdschrift RaceCarEngineering gepubliceerd in de editie van 01/2015. (Digitale kopie van het onderstaande artikel)

Een ogenblik, het kan even duren voordat het onderstaande artikel geladen is.

Om het atrikel te downloaden, klikĀ hier.

RaceCarEngineering-Good_Recovery