Mappen

VPR-Engineering heeft uitgebreide ervaring met het afstellen van motoren, een voorbeeld hiervan is ons werk met JLR aan de 575 PK V8 Supercharged motor, welke in de Rang Rovers en de F-Types te vinden is.

VPR beschikt over een eigen 2WD-vermogenstestbank, welke tot vermogens kan meten van 1000+ PK.

Tuner Tools

Om uw Lambda, lucht-brandstofverhouding, te meten maken wij gebruik van Innovate motorsports LC-2 en LM-2.

Met de LM-2 kunnen wij tevens OBD-codes uitlezen, diagnosticeren en verwijderen. Het voordeel hiervan is ook dat we uw auto op grote snelheden kunnen testen op de testbank, zonder naar de Autobahn te moeten.

Naast de Lambda is het van groot belang om zorg te dragen dat de ontbranding in de cilinder goed en correct verloopt. Om daar naar te luisteren maken wij gebruik van PlexTuning Knock Monitor V2, dual channel. Dit stelt ons in staat om goed te luisteren naar de ontbranding en aan de hand van de eerste en/of tweede “harmonics” te bepalen of alles naar wens verloopt.

Veiligheid

Naast dit alles besteden wij extra zorg en aandacht voor de veiligheid van uw gouden koets. Daarom hebben wij bevestigingsmateriaal, spanbanden, laten maken die niet zomaar los kunnen komen. De kans dat filmpjes, zoals “Dyno Fails”, waarbij auto’s losschieten is derhalve zo klein mogelijk gemaakt.

Kwaliteit

VPR-Engineering streeft altijd naar het optimum. Uiteraard zijn er diverse methodes om dit te realiseren. Het gaat ons om vertrouwen, wij willen u niets afleveren waar onzekerheid over het te behalen bestaat.

Wachtwoorden op de ECU

Waar mogelijk zal VPR-Engineering een wachtwoord op de ECU zetten. Niet op dingen af te schermen, maar om schade ten gevolge van ongecontroleerde wijziging te beperken.

Mocht u dit niet wensen, geef dit dan ruim van te voren aan.

Afhankelijk van de sensoren en kalibratie-mogelijkheden zal er voor gekozen worden meer veiligheid in de basis afstelling, vanwege parameters als brandstofkwaliteit.

Leveringsvoorwaarden mappen standalone

Het afstellen van een standalone systeem kan op basis van een “flatrate”, wat altijd een indicatie is. Dit verschilt per systeem en is volledig afhankelijk van de wensen. Neem contact met ons op om uw project te bespreken.

VPR-Engineering verstaat het volgende onder een basis, of een flatrate, afstelling:

  • 1x IGN-map
  • 1x VE-map in het geval van Alpha-N is dit een TPS-map
  • 1x Boost target map + DC-map (open loop)
  • Koude start benadering, gezien het niet mogelijk is te testen t/m -20 ˚C
    • het kan dus zijn dat uw auto minder goed start in de winter of bij zeer afwijkende omstandigheden dan wanneer de afstelling heeft plaatsgevonden!
  • Stationair regeling, als mogelijk met de OEM klep
    • afhankelijk van de gekozen ECU werkt de ene stationairklep/-strategie beter dan de andere.
    • als u een ander type stationair klep heeft of wenst kan deze gemonteerd en geprogrammeerd worden.
  • Closed Loop brandstof-afstelling (Wideband sensor en/of controller vereist)
  • EGT motor-beveiliging (EGT sensor en/of controller vereist)

De volgende delen vallen niet onder de “flatrate”:

  • Launch Control
  • Flat shift
  • DBW (elektrisch gasklephuis)
  • boost-by-gear
  • Anti-Lag System
  • Fuel Injection Angle optimisation
  • Traction Control
  • VVTi/Vanos/VTec/etc
  • FlexFuel
  • Gear Cut
  • etc

Deze delen kunnen afgesteld worden tegen werkplaats-/ of dynouurtarief, welke van toepassing is.

 

Let op: werkzaamheden op de dyno, testbank, geschieden ten alle tijd geheel op eigen risico. VPR-Engineering kan niet instaan voor de mechanische staat van uw voertuig. Wij gaan zorgvuldig te werk om er voor te zorgen dat het optimale uit uw auto te halen is zonder schade aan te brengen, echter is dit volledig afhankelijk van de mechanische staat van uw motor. Mocht u er niet zeker van zijn of de motor in uw auto goed genoeg is om de testbank op te gaan, dan raden wij het ten zeerste af. De testbank is de zwaarste belasting voor uw motor. Als er zwakheden in uw motor zitten dan zullen deze zeer waarschijnlijk op de testbank naar voren komen met eventuele gevolgen van dien.

 

Neem contact op voor de mogelijkheden en/of bij vragen.